Tietoa jäsenyydestä

Tältä sivulta löydät lisätietoa Suomen Partiolaisten käyttämästä Kuksa -jäsenrekisteristä ja Asiointipalvelusta, joiden avulla muokkaat jäsenen tietoja, sekä ilmoitat jäsenen tapahtumiin.

Asiointipalvelu, jäsenrekisteri Kuksa ja PartioID

Suomen Partiolaisten jäsenrekisteri Kuksa löytyy osoitteesta kuksa.partio.fi.

Asiointipalvelu asiointi.partio.fi, joka on toinen käyttöliittymä jäsenrekisteriin.

Kirjautuminen Kuksaan ja Asiointipalveluun

Jokaisen lippukunnan toimintaan osallistuvan on oltava merkittynä Kuksaan. Molempiin palveluihin kirjaudutaan PartioID:llä, joka rekisteröidään jo ennen jäsenhakemuksen täyttämistä.

PartioID:n luominen eli rekisteröinti

PartioID rekisteröidään jo ennen jäsenhakemuksen täyttämistä. PartioID:n rekisteröintiin on lisäksi linkki Kuksan ja Asiointipalvelun kirjautumissivuilta. Rekisteröintisivu kysyy jäsennumeroa ja sähköpostiosoitetta. Alaikäisen partiolaisen huoltaja syöttää jäsennumeron paikalle oman asiakasnumeronsa ja oman jäsenrekisteriin merkityn sähköpostiosoitteensa.

Mistä asiakasnumeron löytää?

Asiakasnumero löytyy rekisteriin lisäämisen yhteydessä lähetetystä sähköpostista. Jos lapsen jäsenmaksun maksajaksi on merkitty huoltaja, huoltajan asiakasnumero löytyy myös lapsen jäsenmaksulaskun kohdasta Asiakasnumero. Muussa tapauksessa siinä on lapsen oma jäsennumero. Jos et tiedä omaa huoltajanumeroasi tai muista rekisteriin merkittyä sähköpostiosoitettasi, tai rekisterissä on vanhentunut sähköpostiosoite, ota yhteyttä lippukunnanjohtajaan, sihteeriin tai jäsenrekisterinhoitajaan. Yhteystiedot

Huoltajan ja lapsen PartioID

PartioID on henkilökohtainen. Huoltaja ei pysty alaikäisen jäsenen tiedoilla rekisteröidyllä PartioID:llä ilmoittamaan lasta tapahtumiin, eikä huoltaja saa luovuttaa omaa PartioID:tään lapsen käyttöön. Lapsi, jolla on jäsenrekisterissä oma sähköpostiosoite, voi rekisteröidä omalla sähköpostiosoitteellaan ja jäsennumerollaan oman PartioID:n, mutta se ei ole tarpeellista ennen samoajaikäkautta.

PartioID:lle voi valita oman käyttäjätunnuksen ja salasanan, tai yhdistää sen Facebook-tunnukseen tai Google-tiliin.

Ohjeita palveluiden käyttöön

Asiointipalvelu: Huoltajan ohje asiointipalvelun käyttöön.

Kuksa-jäsenrekisteri: Yksityiskohtainen huoltajan ohje Kuksan käyttöön.

Eroaminen

Rekisteröidystä yhdistyksestä erotaan ilmoittamalla asiasta kirjallisesti yhdistyksen puheenjohtajalle tai hallitukselle (Yhdistyslaki). Jos lapsi lopettaa partion, ilmoittakaa eroamisesta lippukunnanjohtajalle, sihteerille tai jäsenrekisterinhoitajalle tai täyttäkää erohakemus Kuksassa tai Asiointipalvelussa. Yhteystiedot