Tapahtumiin ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen ja ilmoittautumisen peruminen

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen tapahtuu tapahtumatiedotteessa jaetun Kuksa-ilmoittautumislinkin kautta. Kaikkien tulee ilmoittautua tapahtumiin riippumatta siitä, onko maksanut kausimaksun.

Peruminen

Kausimaksun maksaneiden osalta noudatetaan seuraavanlaisia käytäntöjä:

• Mikäli ilmoittautumista ei peruta kolmea arkipäivää ennen tapahtumaa taikka perustellusta syystä sen ja tapahtuman välillä, laskutetaan sakkomaksuna 50% kyseisen tapahtuman osallistumismaksusta.

Mikäli ilmoittautuminen halutaan peruuttaa ’muusta perustellusta syystä’, tulee lippukunnanjohtajalle toimittaa kirjallinen (paperi käy siinä missä sähköpostikin) hakemus tapahtumamaksun palauttamisesta. Hallitus käsittelee kaikki hakemukset ja ilmoittaa päätöksensä hakijalle.

Tapahtumailmoittautumisten perumisessa noudatetaan seuraavanlaisia käytäntöjä maksettaessa tapahtumat erikseen:

• Peruttaessa ilmoittautuminen viimeistään kolmea arkipäivää ennen tapahtumaa osallistumismaksu palautetaan täysimääräisenä
  • Peruttaessa ilmoittautuminen myöhemmin osallistumismaksu palautetaan vain
    • Lääkärin- tai sairaanhoitajan todistuksella
    • Mikäli peruuttajan tilalle saadaan uusi osallistuja
    • Muusta perustellusta syystä

Kuksan käyttö ja tapahtumiin ilmoittautuminen

Kuksassa voi päivittää omia ja lapsen yhteystietoja, katsoa laskut ja seurata lapselle merkittyjä partiomerkkejä ja aktiviteetteja.

Lapsen osallistuminen tapahtumaan edellyttää aina lupaa huoltajalta. Tapahtumiin ilmoittaudutaan käyttäen Kuksaa ja tapahtuman tiedotteen yhteydessä jaettua ilmoittautumislinkkiä. Tapahtumaan osallistuva Kuksaan merkitty huoltaja ilmoittaa itsensä käyttäen samalla tavalla ilmoittautumislomaketta. Ilmoitettaessa tapahtumaan henkilöä, joka ei vielä ole Kuksassa, ei saa olla kirjautuneena Kuksaan. Tällöin avataan sama ilmoittautumislinkki, ja valitaan toinen vaihtoehto ”Jos et ole partiolainen, täytä hakemus tästä”.

Yksityiskohtainen huoltajan ohje Kuksan käyttöön.

Jäsenrekisteri Kuksaan kirjautuminen ja PartioID

Suomen Partiolaisten jäsenrekisteri Kuksa löytyy osoitteesta https://kuksa.partio.fi/. Jokaisen lippukunnan toimintaan osallistuvan on oltava merkittynä Kuksaan. Kuksaan kirjaudutaan PartioID:llä, jonka rekisteröintiin on linkki Kuksan kirjautumissivulla. Rekisteröintisivu kysyy jäsennumeroa ja sähköpostiosoitetta. Alaikäisen partiolaisen huoltaja syöttää jäsennumeron paikalle oman asiakasnumeronsa ja oman jäsenrekisteriin merkityn sähköpostiosoitteensa.

Asiakas- ja jäsennumero

Asiakasnumero löytyy rekisteriin lisäämisen yhteydessä lähetetystä sähköpostista. Jos lapsen jäsenmaksun maksajaksi on merkitty huoltaja, huoltajan asiakasnumero löytyy myös lapsen jäsenmaksulaskun kohdasta Asiakasnumero. Muussa tapauksessa siinä on lapsen oma jäsennumero. Jos et tiedä omaa huoltajanumeroasi tai muista rekisteriin merkittyä sähköpostiosoitettasi, tai rekisterissä on vanhentunut sähköpostiosoite, ota yhteyttä lippukunnanjohtajaan, sihteeriin tai jäsenrekisterinhoitajaan. Yhteystiedot

PartioID

PartioID on henkilökohtainen. Huoltaja ei pysty alaikäisen jäsenen tiedoilla rekisteröidyllä PartioID:llä ilmoittamaan lasta tapahtumiin, eikä huoltaja saa luovuttaa omaa PartioID:tään lapsen käyttöön. Lapsi, jolla on jäsenrekisterissä oma sähköpostiosoite, voi rekisteröidä omalla sähköpostiosoitteellaan ja jäsennumerollaan oman PartioID:n, mutta se ei ole tarpeellista ennen samoajaikäkautta.

PartioID:lle voi valita oman käyttäjätunnuksen ja salasanan, tai yhdistää sen Facebook-tunnukseen tai Google-tiliin.

Yksityiskohtainen huoltajan ohje Kuksan käyttöön.