Yleistä tietoa

Jäsenrekisteri Kuksa
Käytämme Suomen Partiolaisten Kuksa-jäsenrekisteriä, johon myös kaikki huoltajat saavat omat tunnukset. Jokaisen lippukunnan toimintaan osallistuvan ON OLTAVA Kuksaan merkittynä. Kuksasta on enemmän tietoa ja ohjeet jäsenhakemuksen jättämiseen erillisellä sivulla.

Mitä partio maksaa?
Partio on suhteellisen halpa harrastus moneen muuhun verrattuna. Maksuja on eritelty tarkemmin Maksut-sivulla.

Pakolliset varusteet
Pakollisia varusteita ei partiossa oikeastaan ole kuin huivi. Seikkailijoille ja sitä vanhemmille suositellaan partiopaidan hankintaa. Niitä myydään Scandinavian Outdoorissa, ja niitä voi löytää myös käytettynä. Sudenpennuille tehdään joka vuosi yhteistilaus lippukunnan logolla painatetuista sudenpentupaidoista. Muuhun aikaan vuodesta kannattaa kysellä, onko lippukunnalla oikeaa kokoa varastossa.

Varusteista
Pidemmällä tähtäimellä on hyvä harkita oman rinkan/ison repun, makuualustan, makuupussin yms. hankintaa. Niitä ei kuitenkaan heti ensimmäisillä retkillä välttämättä tarvitse. Johtajilla on aina jonkin verran ylimääräisiä retkivarusteita lainattavaksi. Niitä kannattaa kysellä omalta johtajalta. Kunnollisten sadevarusteiden hankintaa suositellaan erittäin lämpimästi.

Puukosta
Puukon hankinta tulee nopeasti pikku partiolaiselle ajankohtaiseksi. Retkeilykaupoista saa varsin päteviä lastenpuukkoja. Tärkeintä puukon hankinnassa on se että se on tehty pienelle kädelle sopivaksi. Liian suuri puukko lipsahtaa herkästi pienessä kädessä. Toivomme vanhempien vielä erikseen ohjeistavan lapsia puukon käsittelystä partion ulkopuolella.