Etä-partiotaitokisat BP:n matkassa 23.3.2021

Tiistaina 23.3. kisattiin seurakunnan partiotyöntekijä Maikun järjestämässä etä-partiotaitokilpailussa Teamsissa. Mahtavaa uudenlaista tekemistä koronan keskelle! Mukana oli aikuisten ja vaeltajien muodostamat joukkueet kaikista eteläisen srk:n lippukunnista: Terte kahden joukkueen voimin ja lisäksi joukkueet Hervannan Hukista, Härmälän Ilvestytöistä, Härmälän Haukoista ja Viinikan Sinisistä. Jokaisen joukkueen tehtävänä oli ollut keksiä joukkueelleen nimi, mutta sen lisäksi motto ja yhtenäinen asustus. Kisassa nähtiinkin videon välityksellä mm. teema-pipoja, saman värisiä paitoja ja yhtenäisiä Teamsin taustakuvia!

Kuvan esikatselu

Visaisessa kisassa seikkailimme Google mapsin kartalla koordinaattien avulla rastilta toiselle. Tehtävissä piti ratkaista kinkkisiä tehtäviä, kuten livenäkin järjestettävissä partiokisoissa. Kuvissa taidonnäytteitä origami-askartelu-narsissista sekä spagettiin ja kengännauhaan tehdyistä solmuista. Näiden lisäksi meidän piti mm. yhdistää järveltä otettuja valokuvia oikeisiin paikkoihin vesikartalla, vastata partion perustaja Lordi Baden-Powelliin liittyviin tietokilpailukysymyksiin ja tunnistaa kevään ääniä ääninäytteistä.

Kisa oli tiukka ja hyvää yhteistyötä joukkueen kesken testattiin hyvin! Tiukassa kisassa kaikki saivat hurjan määrän pisteitä, mutta lopulta voittajiksi selviytyivät tasapistein Terten ”Se Toinen Joukkue” ja Viinikan Sinisten ”Tunnin homma”.

Kisaa muisteli Jenni