pARTioretki 3.-5.11.2017

Tervetuloa mukaan Tervaksentekijöiden syysretkelle Luhtaanrannan leirikeskukseen (Luhtaanrannantie 62) 3.-5.11.2017

Retki alkaa perjantaina klo 18,  Niihamankatu 2:sta Iltakävelyllä, jolle toivomme mukaan vanhempia saattajiksi. Perillä Luhtaanrannassa on mahdollisuus makkaranpaistoon.

Suosittelemme, että käytätte mahdollisuuksien mukaan bussia (numerot 28 ja 8 ainakin ajavat Niihamankadun ja Teiskontien risteyksen ohi). Ryhmät voivat myös sopia yhteisestä bussimatkasta. Niihamankadulta alkaa kolmen kilometrin kävely retkipaikalle. Ryhmät voivat yhdessä miettiä, haluavatko harjoitella vaikka osankin tavaroiden kantamista retkipaikalle, tarvittaessa vanhemmat ja isommat partiolaiset voivat auttaa.

Nokkoset + Voikukat tapaavat kolon kohdalla olevalla bussipysäkillä klo 17 (bussi nro 3 lähtee klo 17.11, vaihto bussiin nro 28 ja perillä klo 18).

pARTioretkellä tehdään taidetta, joten kuten aina retkille: mukaan ei kannata pakata niitä parhaita kouluvaatteita, ja vaihtovaatteita on hyvä olla reilusti. Keskustelkaa kotona lasten kanssa siitä, että on tärkeää käydä aina vaihtamassa kuivaa vaatetta päälle oma-aloitteisesti. Me aikuiset emme valitettavasti ehdi aina sukkia ja housunpuntteja ja hihansuita kokeilemaan. Vaatteiden kuivatus Luhtaanrannassa onnistuu, joten vaatteiden on hyvä olla nimikoituja.

Huoltajat ja perheenjäsenet ovat tervetulleita osallistumaan retkelle, iltakävelyn lisäksi. Tekemistä löytyy ainakin retken ohjelmista, puuhommista ja keittiöstä. Retki päättyy sunnuntaina 5.11. Taidenäyttelyyn. Kutsumme retkeläisten perheet osallistumaan klo 13 alkavaan näyttelyyn, jonka jälkeen retkeläiset lähtevät omilla kyydeillään kotiin. Ilmoitathan, tarvitsetko kyytiä tai onko sinulla tarjota kyytiä.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään maanantaina 16.10. lapulla omalle johtajalle tai Kuksassa, johon pääset osoitteesta http://terte.partio.net/syysretkipartio/. Ilmoita mahdolliset ruoka-allergiat tms. Kuksaan merkityt huoltajat pystyvät ilmoittamaan itsensä samalla lomakkeella kuin lapsensa (yllä olevasta linkistä avautuvasta listasta ensimmäinen), ja muut voivat käyttää ei vielä partiolaisten ilmoittautumislomaketta (listassa toinen). Ongelmatilanteissa ota yhteys sihteeriin (antti.hepolampi ät gmail.com) tai jäsenrekisterinhoitajaan (juham ät partio.net)

Retki sisältyy syksyn kausimaksuun. Jos kausimaksua ei ole maksettu, retken hinta on 25 e ja se maksetaan lippukunnan tilille (IBAN: FI22 3636 3010 7599 42) viimeistään maanantaina 16.10. Viestiin osallistujan ja retken nimi (esim. Paavo Partiolainen pARTio). Lisätiedot omalta johtajalta tai retkenjohtajalta Wilma Karikko wilma.karikko ät gmail.com 0405805353

Mukaan tarvitset:
• makuualusta tai muu teltassa nukkumiseen kelpaava alusta, suosittelemme lapsille ensisijaisesti solumuovisia makuualustoja niiden helppokäyttöisyyden vuoksi. Jos kuitenkin pakkaatte lapselle mukaan ilmatäytteisen makuualustan, niin harjoittelettehan yhdessä lapsen kanssa ennen retkeä alustan täyttämistä, tyhjentämistä ja pakkaamista.
• MUISTA RETKISTÄ POIKETEN VALKOINEN TAI VAALEA T-PAITA, JOHON SAA PAINAA KUVIOITA
• makuupussi, ainakin ns. kolmen vuodenajan pussi, kesäpussilla ei tarkene. Unilelu saa myös olla mukana
• kahdet kengät (vähintään toiset vedenpitävät)
• ruokailuvälineet (kangaspussissa)