Olisiko sinusta sisupartiolaiseksi?

sisu Tervaksentekijöiden sisupartioryhmä Seeprat täytti viime syksynä 5 vuotta. Nyt ryhmään mahtuisi useampi uusi sisupartiolainen ja uusille aikuisillekin on tilaa. Oletko sinä kiinnostunut toiminnasta? Tule tutustumaan ja tekemään partio mahdolliseksi kaikille!

Sisuryhmään ovat tervetulleita kaikki yli 7-vuotiaat lapset ja nuoret, jotka kokevat tarvetta tuetulle partiotoiminnalle.

Sisupartioryhmä kokoustaa tällä hetkellä Vuoreksen seurakuntakodissa tiistaisin klo 17:30-19:00.

Sisupartion idea on partioliikkeen perustaja Robert Baden-Powellin ajoilta. Päämäärä on sama kuin koko partioliikkeellä: kasvattaa partiolaisista vastuuntuntoisia ja itsenäisesti ajattelevia yhteiskunnan jäseniä. Sisutoiminnassa on sama partiohenki, aatepohja ja partiomenetelmä kuin muussakin partiotoiminnassa ja ikäkausissa. Ero löytyy yksittäisen partiolaisen polulta – tämä johtuu vamman aiheuttamista rajoitteista tai erityisominaisuuksista liikkumisessa, kyvyissä kuulla, nähdä tai muuten havainnoida ympäristöä sekä kyvyssä ymmärtää kirjallisia ja sanallisia ohjeita.

Seeprojen toiminta perustuu samaan Suomen Partiolaisten partio-ohjelmaan kuin normaalien ryhmien toiminta. Ero normaali ryhmään löytyy siitä että ohjelma käydään ryhmäläisten ehdoilla ja heidän kykyjensä mukaan soveltaen lävitse.

Seeprat retkeilevät ja leireilevät aivan kuten muutkin partiolaiset. Tähän asti yhdessä muun lippukunnan kanssa. Tarvittaessa meillä on valmiudet järjestää myös erillisiä retkiä jotka on suunnattu vain sisupartiolaisille.

Sisupartiolaisella voi olla kokouksissa ja retkillä mukana oma vanhempi tai avustaja mikäli näin nähdään parhaaksi. Mitään estettä ulkopuolisen avustajan käyttöön ei ole.

Miten pääsen mukaan?
Sisupartioon pääset helpoiten mukaan laittamalla sähköpostia Anni Huhtarinteelle osoitteeseen annihuhtarinne ät gmail.com tai soittamalla 046 5325465.

Lisätietoa sisupartiosta
Sisupartion esittelyvideo