Tiedotus

Lippukunnan tiedotuksesta vastaa viestintävastaava.

Sosiaalinen media

Tiedotus sähköpostilla

Huom. Tervaksentekijöiden käyttämä sähköpostilistajärjestelmä on vaihdettu marraskuussa 2022.

Ryhmien oma tiedotus kulkee pääasiassa lasten vanhemmille suunnattujen jäsenrekisteri Kuksassa toteutettujen sähköpostilistojen kautta. Jokaiselle ryhmälle on oma sähköpostilistansa, jolla ovat Kuksassa ryhmään merkittyjen lasten Kuksaan merkityt huoltajat. Sähköpostilistojen osoitteet ovat pääsääntöisesti muotoa terte-ryhma-huoltajat@kuksa.partio.fi.

Kuksassa ei kuitenkaan pystytä tekemään ryhmien kokoelmalistoja, vaan ainoastaan ryhmien omia listoja. Kokoelmalistat (esimerkiksi kaikki ryhmät, sudenpennut, isojen ryhmät) helpottavat merkittävästi sähköpostin lähettämistä yhtaikaa useammalle ryhmälle. Kokoelmalistojen tekemiseen Tervaksentekijöissä käytetään Google-ryhmiä.

Google-ryhmiin lisätään ryhmien sähköpostilistojen kuksa.partio.fi-sähköpostiosoitteet, eikä sinne laiteta kenenkään henkilökohtaisia sähköpostiosoitteita. Sähköpostilistan lisäämisestä Google-ryhmään lähtee kuitenkin ilmoitusviesti koko listalle. Kyseiseen Googlen lähettämään ilmoitukseen ei tarvitse reagoida. Jatkossa Google-ryhmien kautta lähetetyissä viesteissä on ryhmän vakioalatunniste.

En ole sähköpostilistalla, toimi näin:

Mikäli jostain syystä et ole vielä oman lapsesi ryhmän sähköpostilistalla, kannattaa asiasta kysellä omalta ryhmänjohtajalta, sihteeriltä tai jäsenrekisterinhoitajalta.

Jos sähköpostiosoitteesi vaihtuu

Päivitä osoitteesi omissa tiedoissasi jäsenrekisteri Kuksassa. Osoite päivittyy automaattisesti sähköpostilistalle, mutta päivittymisessä voi olla jonkin verran viivettä.

Mikäli sähköpostit eivät tule perille, kannattaa tarkistaa myös roskapostikansio.

Gmail ei oletusasetuksilla ilmoita saapuneista roskapostiksi luokitelluista viesteistä millään tavalla. Tämän vuoksi kannattaa käydä asetuksissa tunnisteet-välilehdellä vaihtamassa roskaposti-tunnisteen asetukseksi ”näytä” tai ”näytä, jos sisältää lukemattomia keskusteluja”. Tällöin vasemman reunan valikossa näkyy, jos Roskaposti-kansiossa on lukematonta postia.

Sähköpostilistojen kautta lähetettyjen sähköpostien joutumisen roskapostiin voi estää Gmailissa lisäämällä seuraavalla tavalla suodattimen:

Kyseinen suodatin kieltää Gmailia siirtämästä roskapostikansioon viestejä, jotka on lähetetty partio.fi-loppuisiin osoitteisiin. Vastaava suodatin kannattaa lisätä myös Kuksasta lähetettäville sähköposteille ja sähköpostilaskuille, jotka tulevat partio.fi-loppuisista osoitteista: